Menü

Kore DiziJapon DiziKendi KalemimdenKitap Yorumu Melankolik Masallar Mim Kore FilmJapon FilmKendi SesimdenAnime Günlük Mevzular Johnny Deep

Translate

28 Ağustos 2015 Cuma

A MOMENT TO REMEMBER - Hatırlanacak Bir Anı


Uzun zamandır ismini duyduğum ama bir türlü izleme moduna giremediğim filmi sonunda izledim. Hem de bizde uyarlaması olduğunu bilmeden  0_0

Evim Sensin'in A Moment to Remember'ın uyarlaması olduğunu kaçırmam benim hatam tabi ki ama bu hata yüzünden ne yazık ki filmden pek zevk almadım.

Zaten bu ajussiye de Athena'dan kılım :p

Bana konu biraz hızlı işlenmiş gibi geldi yani hemen gör, aşık ol, adam aileyle tanışmaya bile yanaşmasın sonra keçileri gidince şak diye evlen... bilemedim yani :)

Bunun dışında oyunculuklar fena değildi (bence bu adam ağlamasın zaten ağlayamıyor da.) yani genel olarak izlenebilir bir film diyebilirim ama bazı yorumlarda gördüğüm gibi salya sümük olmadım ben.. (nesine ağlandı onuda anlamadım)



Film Su Jin'in (Ye Jin Son) sevgilisi tarafından ekilmesiyle başlıyor. Evli patronuna aşık olan Su Jin, onunla kaçmak için sözleşir fakat adam gelmez.

Bu yüzden çok üzülür ve bir markete girip kola alır (üstüne soğuk su içeyim misali) ama dalgınlıkla kolayı markette unutur. Geri döndüğünde bir müşterinin kendi kolasını çaldığını zanneder ancak işin aslı öyle değildir. 

Yaptığı hatayı anladığında ise adam çoktan gitmiştir.



Aradan yaklaşık 1 yıl geçer ve bir gün babasının iş yerine gittiğinde o adamın(Cheol Su) babasının yanında çalıştığını öğrenir.

Kendi işi için babasından yardım istediğinde babası Cheol Su'yu (Woo Sung Jung) gönderince aralarında bir yakınlaşma başlar. Tabi önce Cheol Su intikamını alır.




--SPOİL--



Heytt var mı böyle bir teklif :)
Su Jin, Cheol Su'yu çok sever ve onunla evlenmek ister ancak Cheol Su bu fikre uzak bakar. Su Jin'in ailesi onunla tanışmak istediğinde karşı çıkar ve bunu yapmak istemediğini söyler.

Her şeye rağmen Su Jin'in ailesiyle bir araya gelirler ama Cheol Su rahatsızlığını gizlemez. Gergin karşılaşma Su Jin'in bayılmasıyla son bulur.

Bu olay sonunda Cheol Su da evlenmeyi kabul eder.



Fakat mutlulukları uzun sürmez, Su Jin garip bir şekilde evinin yolunu, yaptığı şeyleri unutmaya başlar ve doktora gittiğinde alzheimer  olduğunu öğrenir.



Bu sırada ortalıktan kaybolan patronu boşanmış bir şekilde geri dönüer. 

Su Jin'in hafızası gittikçe zayıflar hatta Cheol Su ile eski sevgilisini (Seo Yeong Min) karıştıracak duruma gelir. 



Sonunda Su Jin'in hastalığını ailesi de öğrenir ve onu yanlarına almak isterler fakat Cheol Su izin vermez.

Hafıza kayıplar iyice sıklaşan Su Jin bir gün bir süreliğine hafızası geri geldiğinde mektup yazarak evden ayrılır.



Fakat Cheol Su onu yine de bulur ve bırakmaz... F

Ve film böylece sona erer...

Dizide sevdiğim şeylerden biri Cheol Su'nun söylediği tekerlemeydi. Bir gün Korecesini söyleyebilir miyim acaba?

Bahisleri yatırın.
Bir köpek bile dikkatle bakarsa kazanır.
Anneler ekmek parası kazanır,
Babalar sigara parası.
Paranızı ikiye katlayın
Şansınızı kaybetmeyin
Şans avucunuzun içinde
Bir as çek!

Son olarak da film müziğinden söz edelim La Paloma (Gabriella Ferri) Çok güzel bir müzikti insanın içini bir hoş yapanlardan, filmde en çok bu şarkıyı beğendim diyebilirim aslında. 

Türk yapımını izlemeden önce A Moment to Remember'ı izleseydim daha farklı bir yorum mu yapardım bilemiyorum ama filmin bana hissettirdikleri bunlardı.  

Puanım:

İyi seyirler...



4 yorum:

  1. Konusu çok güzelmiş bende sürekli görürdüm ama izlemek içimden bir türlü gelmezdi.
    Şimdi icimi merak sardı:)
    Türk versiyonunu izlemedim heralde izlesem hatırlardım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleme zaten Türk versiyonunu. Her zamanki gibi batırmışlar, ben izledim (yanlışlıkla) sonra bunu izlediğimde, pek zevk alamadım birebir diyaloglar bile aynı neredeyse.
      Ama yine de Kore versiyonu daha güzeldi. :)

      Sil
    2. Zaten bir sey koreden bize çevrilince aslında sinirleniyorum.
      Genellikle bizdeki hali berbat oluyor güzelim diziyi ne yapmışlar diyorum.
      Korelilerin kendine has bir tarzları ve mimikleri var tabii onların yaptığı daha güzel oluyor bana göre:)

      Sil
    3. kesinlikle katılıyorum ben de. Zaten alakasız oluyor hepsi, berbat ediyorlar. Hangi çevirdikleri güzel oldu ki? Hiç..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım : Merve Canbaz